Ladataan...

Asiakaspalvelu

< Asiakaspalvelu

Lähetys ja toimitus

  • Toimitusaika

    Tavalliset toimitusajat

    Tarjoamme toimitukset maailmanlaajuisesti!

    Suomi = 3–5 arkipäivää (Tarkista alueelliset erot alla olevasta UPS-kartasta)


    Muut maat: Tutustu alla olevaan UPS/DHL-karttaan tai käytä UPS-laskuria / DHL-laskuria (toimitus alueelta: Amersfoort - 3824 - Alankomaat)

    Jos teet tilauksen arkipäivänä ennen kello 16:00 CE(S)T, se lähetetään samana päivänä ja toimitetaan 3–5 arkipäivän kuluessa*. Jos tilaat sukset asennettavilla siteillä, toimitukseen voi kulua 1–2 arkipäivää enemmän. Onko sinulla kiire? Ota yhteyttä!

    * Toimitusaika riippuu toimitusmaasta. Toimitus joihinkin etäisiin paikkoihin ja vuoristokyliin voi viedä kauemmin. Kokemuksemme mukaan paketit toimitetaan alla mainittujen toimitusaikojen puitteissa 95 %:ssa tapauksista. Lauantaina ja sunnuntaina tehdyt tilaukset lähetetään maanantaina.

    Alta löydät yleiskatsauksen Euroopan toimitusaikoihin. Toimitus joihinkin etäisiin paikkoihin ja laskettelukeskuksiin voi viedä 1–2 arkipäivää kauemmin. Tarkempaa toimitusaikaa varten voit käyttää UPS-laskuria / DHL-laskuria. Käytä tätä toimitusosoitteena: Amersfoort - 3824 - Alankomaat

    UPS EU Shipping Times

    DHL EU Shipping Times

  • Toimituskustannukset

    Suomi
    Sukset ja lumilaudat: 14,95 €
    Muut tuotteet: 9,95 €

    Ruotsi
    Sukset ja lumilaudat: 14,95 €
    Muut tuotteet: 9,95 €

    Norja
    Riippuu paketin koosta. Kustannukset näkyvät kassalla ennen tilauksen viimeistelyä. Hinnat ovat arvonlisäverottomia.


    Näet aina toimituskulut kassalla ennen tilauksen tekemistä.

    Massatilaukset
    Kun teet isoja tilauksia, jotka vaativat lähettämistä useammassa kuin kahdessa laatikossa, otamme sinuun yhteyttä toimitustarjouksen kanssa. Tässä tapauksessa verkkosivuillamme ilmoitetut toimituskulut ovat vain suuntaa-antavia eivätkä lopullisia hintoja.

    Yleiskatsauksen arvioiduista toimituskuluista muihin maihin saat siirtymällä kassalle, josta saat tarkemman ja ajantasaisemman arvion. Näet valitun maan lopulliset toimituskulut ennen tilauksen viimeistelyä.

  • Toimitusvaihtoehdot

    Lähetämme maailmanlaajuisesti ja useimmissa tapauksissa käytämme UPS:ää. Paketin vastaanottaminen edellyttää allekirjoitusta. Emme voi lähettää postilokeroihin emmekä armeijan postitoimiston (APO) tai laivaston postitoimiston (FPO) osoitteisiin.

    Lähetystapa Toimitus
    UPS Standard Vakiolähetys UPS:llä. Toimitusaika Euroopassa yhdestä viiteen arkipäivää määränpäästä riippuen.
    UPS Express Saver Toimitus seuraavana arkipäivänä päivän aikana lähes kaikkiin Euroopan liikekeskuksiin. Toimitus Yhdysvaltoihin 1–3 arkipäivän kuluessa.
    UPS Express Toimitus seuraavana arkipäivänä ennen klo 10.30 tai 12.00 useimpiin liikeosoitteisiin Euroopassa.
    PostNL Standard Vakiolähetys PostNL:llä. Toimitus seuraavana arkipäivänä ja lauantaina. Saatavilla vain Alankomaissa ja Belgiassa.
    Toimitus noutopisteeseen Toimitus PostNL:n tai UPS:n noutopisteeseen seuraavana arkipäivänä. Voit valita noutopisteesi itse.
  • Nouto myymälästä

    Voit myös noutaa tilauksesi varastostamme. Voit ilmoittaa tämän tilausta tehdessäsi (kommenttikentässä) tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Ilmoita myös päivämäärä, jolloin haluat noutaa sen. Toimitustapana voit valita ilmaisen kotiinkuljetuksen. Noutamisen yhteydessä ei valitettavasti ole mahdollisuutta sovituksiin tai neuvontaan. Nouto on mahdollista vain asiakaspalvelumme ja/tai esittelytilamme aukioloaikoina.

  • Seuraa lähetystäsi

    Heti kun olemme lähettäneet tilauksesi, saat sähköpostitse lähetyksen seurantalinkin. Tässä sähköpostiviestissä saat seurantakoodin ja linkin jakeluyhtiöön, jonka avulla voit seurata lähetystä.

  • Toimituksen muuttaminen

    Voimme muuttaa toimitusta siihen saakka, kunnes olet saanut lähetysvahvistuksen. Jos tilauksesi on jo matkalla, emme voi enää muuttaa toimitustapaa tai osoitetta. Useimmissa tapauksissa voit luoda tilin toimituspalveluun ja ilmoittaa itse, että haluat muuttaa toimitusosoitetta tai -aikaa. Jos tämä ei toimi, ota yhteyttä jakelupalveluun ja ilmoita heille muutoksista:

    UPS-asiakaspalvelu
    https://www.ups.com/gb/en/help-center/contact.page

    PostNL-asiakaspalvelu
    https://www.postnl.nl/en/customer-service/

  • Toimitus liike-, hotelli- tai lomaosoitteeseen

    Voimme lähettää toimituksen liike-, hotelli- tai lomaosoitteisiin. Ota huomioon seuraavat seikat:

    • Jos tilaus toimitetaan muuhun kuin asuinosoitteeseen, varmista, että vastaanoton henkilökunta tai kollegasi on tietoinen tilauksestasi.
    • Jos paketti toimitetaan lomaosoitteeseesi, varaa riittävästi aikaa mahdollisia toimitusviivästyksiä varten. Jos paketti toimitetaan sen jälkeen, kun olet jo lähtenyt, joudut järjestämään edelleenlähetyksen tai palautuksen itse.
    • Jos vastaanottovirkailija/työntekijä on vastaanottanut ja kuitannut paketin annetussa osoitteessa, katsomme paketin toimitetuksi. Emme ole vastuussa onnistuneesta sisäisestä postinjakelusta tai paketin katoamisesta toimituksen jälkeen.
    • EU:n ulkopuolelle kohdistuvissa toimituksissa arvonlisävero ja tuontimaksut on useimmiten maksettava toimituksen yhteydessä. Koordinoi tämä etukäteen sen henkilön kanssa, jolle paketti toimitetaan.
  • Erityiset toimitusohjeet

    Emme valitettavasti voi välittää mitään erityisohjeita kuljettajalle. Tämän vuoksi tällaisia ohjeita ei kannata kirjoittaa kommenttikenttään. Jos lähetys toimitetaan UPS:llä, sinulla on mahdollisuus luoda UPS My Choice -tili. Heti kun paketti on UPS:n lähetysprosessissa, voit itse antaa erityisohjeita UPS-tilisi kautta. Emme voi taata, että näitä ohjeita noudatetaan. Erityisohjeiden tapauksessa vastuu lähetyksestä voi joissakin tapauksissa siirtyä meiltä sinulle. Esimerkkitilanteena jos annat kuljettajalle ohjeeksi jättää paketin ulko-ovelle. Kuljettaja laittaa paketin oven eteen, ja se varastetaan. Siinä tapauksessa emme ole vastuussa vahingosta.

  • Etkö ole kotona?
    Jos et ole kotona toimituksen aikana, kuljettaja jättää sinulle viestin. Seuraa toimituspalvelun ohjeita sopiaksesi toisesta toimitusyrityksestä tai noutaaksesi tilauksen noutopisteestä.
  • Paketti ei saapunut

    Jos et ole saanut pakettiasi, tarkista, että olet saanut seuraavat tiedot.

    Tarkista seurantakoodi
    Lähetysvahvistuksessamme olet saanut linkin pakettisi seurantatietoihin. Katso lähetyksen tila täältä. Voi olla, että kuljettaja on myöhässä tai paketti odottaa sinua noutopisteessä.

    Tarkista toimitusosoite
    Onko antamasi toimitusosoite oikein?

    Tarkista postilaatikkosi
    Tarkista, oletko saanut kirjelaatikkoon lapun kuljettajalta. Ehkä et ollut kotona ensimmäisen yrityksen aikana.

    Tarkista talosi ympäristö
    Vaikka tämä ei todellakaan ole sallittua, joskus käy niin, että lähetti jättää pakettisi puutarhaan, vajaan tai kuistille.

    Tarkista asuinkumppaneilta ja naapureilta
    Jos osoitteessasi asuu useita henkilöitä, tarkista, onko joku ottanut paketin vastaan puolestasi. Kysy myös mahdollisuuksien mukaan lähinaapureiltasi.

    Jos paketti ei ole saapunut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme 5 arkipäivän kuluessa oletetusta toimituspäivästä. Älä odota liian kauan, sillä mitä kauemmin odotat, sitä vaikeampi meidän on selvittää tilauksesi olinpaikkaa. Ilmoita asiasta aina suoraan meille, sillä toimitusyhtiön välityksellä lähetetyt viestit eivät aina tule meille perille saakka.

  • Tilauksesta kieltäydyttiin tai sitä ei noudettu noutopisteestä

    EU:n sisällä
    Jos EU:n sisällä lähetetystä tilauksesta on kieltäydytty tai sitä ei noudeta noutopisteestä, se palautetaan meille useimmissa tapauksissa automaattisesti. Jos se ei palaudu automaattisesti, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian.
    Kun paketti on palautettu, voimme palauttaa sinulle ostohinnan tai lähettää tilauksen sinulle uudelleen. Huomaa, että jos lähetät tilauksesi toisen kerran, veloitamme toimituskulut.

    EU:n ulkopuolella
    Jos toimitusosoite on EU:n ulkopuolella, asiakas on maahantuoja ja vastuussa tulliselvitysmaksujen maksamisesta. Toimituksesta kieltäytyminen tai tilauksen noutamatta jättäminen ei mitätöi näitä maksuja. Paketteja ei palauteta meille automaattisesti. 
    Jos haluat silti kieltäytyä lähetyksestä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomaa, että vähennämme palautuksestasi tulliselvitysmaksun, jälleentuontimaksun ja toimituskulut.

  • Vahingoittunut paketti

    Kehotamme sinua aina tarkistamaan pakkauksen ennen kuittausta. Jos pakkaus on merkittävästi vahingoittunut (pahvi tai teippi), suosittelemme kieltäytymään paketin vastaanottamisesta ja ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Oletko jo allekirjoittanut kuitin? Ei hätää, ota kuvia laatikosta ennen kuin tarkistat tuotteen vaurioiden varalta. Jos laatikko ja tuote ovat vahingoittuneet, suosittelemme, että otat välittömästi yhteyttä asiakaspalveluun. Älä hävitä vaurioitunutta laatikkoa, se voi olla vielä tarpeen rahdinkuljettajan tarkastusta varten.

    Tarkasta tuote perusteellisesti sen saatuasi. Jos tuote on viallinen tai puutteellinen jo vastaanotettaessa, ilmoita siitä ennen käyttöä ja mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Lähetämme sinulle puuttuvan osan veloituksetta tai vikatilanteissa vaihdamme tuotteen veloituksetta.

  • Erikoistuotteet

    Turvatyynysylinterit: emme pysty lähettämään turvatyynysylintereitä UPS:llä. Tätä tuotetta ei hyväksytä toimitettavaksi lisääntyneen riskin vuoksi. Jos tilauksesi sisältää turvatyynysylinterin, lähetämme tilauksesi toisen rahdinkuljettajan kautta. Toimitusaika voi joissakin tapauksissa olla hieman pidempi. Saat tietenkin lähetysvahvistuksen, jossa on seurantakoodi.

  • Pakkaus

    Meille on erittäin tärkeää, että tuotteet saapuvat uusina ja vahingoittumattomina. Käytämme vain parhaita pakkauksia tilauksesi lähettämiseen.

    Sukset ja lumilaudat:
    7 mm kaksinkertaisen aallonpituuden pahvi

    Muut tuotteet:
    4 mm kaksinkertaisen aallonpituuden pahvi

    Kaikki tuotteet kerätään ja pakataan omassa varastossamme. Sukset pakkaamme myös sellofaanikääreeseen kitkan ja kosteuden aiheuttamien vaurioiden ehkäisemiseksi.

  • Kansainväliset lähetykset

    Lähetämme maailmanlaajuisesti. Kassalla voit valita maasi ja näet toimituskulut. Jos maasi ei ole luettelossa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Tutustu oman maasi arvonlisävero- ja tuontisäännöksiin, jos tilaat EU:n ulkopuolelta. Erityishuomautus EU:n ulkopuolelle suuntautuvien toimitusten osalta: kun tilaus on lähetetty varastostamme, arvonlisävero ja tuontitullit tulevat maksettaviksi. Lähetystä ei voi peruuttaa eikä siitä voi kieltäytyä ilman merkittäviä kustannuksia ja viivästyksiä.

    Jos haluat, että toimitamme tuotteita syrjäisille alueille, kuten Pohjois-Grönlantiin tai Huippuvuorille, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme.

  • Toimitus EU:n ulkopuolisiin maihin ja alv

    Euroopan ulkopuolisten maiden (esimerkiksi Iso-Britannia, Sveitsi, Norja, Kanada, Yhdysvallat ja Japani) asiakkaille arvonlisävero vähennetään automaattisesti kokonaishinnasta. Kun viimeistelet tilauksesi, näet jälleen kerran: 0 € alv, joka näkyy tilauksen kokonaissumman yhteydessä.

    Huomioithan, että toimitusmaan arvonlisävero + välitysmaksut + tuontitullit veloitetaan sinulta toimituksen yhteydessä.

    Yhdistynyt kuningaskunta: (tammikuusta 2021 alkaen) 20 % alv + tuontitullit (tuoteryhmästä riippuen 0–15 %) + 14 £:n välityspalkkio. Lisätietoja Yhdistyneestä kuningaskunnasta tilaamiseen.
    USA:
    Lue artikkelimme Yhdysvalloista tilaamiseen.
    Sveitsi
    (tammikuusta 2024 alkaen): 8,1 % alv + 25 CHF maksu
    Norja (lokakuusta 2012 alkaen): 25 % alv + 165,00 NOK välitysmaksu ja tuoteryhmästä riippuen tuontitullit. Voit käyttää tuonti- ja tullilaskuria selvittääksesi tullimaksut.
    Kanada: tuotteisiin sovelletaan liittovaltion tavara- ja palvelumaksua (GST) ja maakuntien liikevaihtoveroa (PST) tai tietyissä provinsseissa ja territorioissa yhdenmukaistettua liikevaihtoveroa (HST). UPS voi veloittaa 10 CAD:n välitysmaksun. Useimmista tavaroista, kuten suksista ja lumilaudoista, ei tarvitse maksaa ylimääräisiä tuontitulleja. Voit tarkastella tuontitullimaksuja CBSA:n sivustolla tai ottaa yhteyttä Border Information Serviceen.
    Australia: Jos tilauksesi arvo on alle 1 000 A$ ilman toimituskuluja, et maksa maahantuontitulleja ja GST:tä. Jos tilauksen arvo ilman toimituskuluja ylittää 1 000 A$, sinulta saatetaan veloittaa 10 %:n GST, tuontitullit ja käsittelymaksut. Lisätietoja on sivustolla Australian Border Force.
    Uusi-Seelanti: Jos tilauksesi arvo on alle 1 000 NZ$ ilman toimituskuluja, et maksa tuontitulleja ja GST:tä. Jos tilauksen arvo ilman toimituskuluja ylittää 1 000 NZ$, sinulta saatetaan veloittaa 15 %:n GST, tuontitullit, maahantulomaksut ja käsittelymaksut. Lisätietoja on sivustolla New Zealand Customs Service ja NZ Duty estimator.
    Japani: 10 %:n kuluttajavero + n. 1 000 jenin maksu sekä 0 % (yleinen tulliluettelo) tai 0–10 % (yksinkertaistettu tulliluettelo) tuontitulleja (tavaroista ja kokonaisarvosta riippuen). Lisätietoja yksinkertaistetusta tulliluettelosta on sivustolla Japan Customs FAQ ja täydellisen luettelon yleisestä tulliluettelosta löydät sivustolta full tariff list (June 2020). Paremman arvion kokonaistuontikustannuksista saat osoitteesta Japanese Customs Counselors System.

    TÄRKEÄÄ

    1.) Jotta toimituskulut näkyvät oikein, toimitusosoite ja maa on valittava oikein.
    2.) Meidän ei ole mahdollista pysyä perillä kaikista tullisäännöksistä eri puolilla maailmaa. Tutustu tietoihin aina itse välttyäksesi odottamattomilta tuontikustannuksilta. Emme ole vastuussa mahdollisista ylimääräisistä tuonti- ja tullikustannuksista.
    3.) Kun tilaus on lähetetty varastoltamme, mahdollinen arvonlisävero ja tuontitullit tulevat maksettaviksi. Lähetystä ei voi peruuttaa eikä siitä voi kieltäytyä ilman merkittäviä kustannuksia ja viivästyksiä.

    Venäjä / Valko-Venäjä / Ukraina

    Venäjälle, Valko-Venäjälle ja Ukrainaan suuntautuvat toimitukset on väliaikaisesti keskeytetty.